اپلیکیشن, دیجیتال

مقایسه ی ۶ گوشی میان رده

 

خرید گوشی همیشه بحث برانگیز بوده مخصوصا که با رفتن قیمت دلار، افزایش قیمت شدیدی هم داشته که باعث میشه انتخاب گوشی درست اهمیت خیلی بیتشری پیدا کنه. تو این مقاله میخوایم چنتا از میان رده های خوب بازار رو بررسی کنیم تا باعث بشه راحت تر گوشی مناسبتون رو پیدا کنین. گوشی های A51، A31، Honor 9x، nova 5t، Mi Note 10 lite، Note 8 pro انتخاب ما برای مقایسه هستن که همشون جزو میان رده های خوب به حساب میان.

 

 

اندازه و جنس بدنه اولین موردیه که میخوایم مقایسه کنیم. تمامی موبایل های که بالا نام بردیم اندازه ای در حدود ۶٫۵ اینچ دارن. بزرگترین اندازه مربوط به A51، Honor 9x و Note 8 pro با ۶٫۵ اینچ، بعد از اون note 10 lite و A31 با ۶٫۴ اینچ و در آخر از همه هم nova 5t با ۶٫۲ اینچ قرار میگیره.

 

تو بخش کیفیت صفحه نمایش سامسونگ با پنل هایSuperAmoled و تراکم پیکسلی بالا حرف اول و میزنه. هواوی از پنل IPS بهره برده که کیفیت خوبی داره ولی تو رده پایین تری نسبت به سامسونگ قرار میگیره. شیائومی هم برای نوت ۸ پرو و نوت ۱۰ لایت به ترتیب از پنل LTPS و Amoled استفاده کرده. اگه صفحه نمایش خیلی براتون مهمه بهتره به گوشی های سامسونگ فکر کنین.

 

سامسونگ برای پایین آوردن قیمت گوشی های میان رده ش و رقابت با کمپانی های چینی، فقط از پلاستیک برای ساخت محصولاتش استفاده کرده. بر خلاف سامسونگ، شرکت های چینی سعی کردن محصولات باکیفیت تری تولید کنند؛ هواوی از فلز در ساخت Honor 9x وnova 5t استفاده کرده، شیائومی مثل هواوی برای Mi Note 10 lite از فلز بهره برده و برای کاهش قیمت Note 8 pro بدنه پلاستیک رو به کار برده روی اون و با شیشه و پوشش نانو پوشونده. تو این قسمت سامسونگ در رده آخر قرار میگیره که بدون هیچ شیشه ی محافظ یا پوششی تنها به پلاستیک بسنده کرده.

نوبت به بررسی قلب تپنده موبایل یعنی پردازنده میرسه. تو بررسی بین چیپست های گوشی های انتخاب شده، گوشی هواوی نووا ۵t با kirin 980 رتبه اول و کسب میکنه. بعد از اون می نوت ۱۰ لایت با Snapdragon 730 تو رتبه دوم، پله سوم هم مشترکا به گوشی های A31 با helio P65 و Note 8 pro با helio G90t میرسه. مقام چهارم و تراشه Exynos 6911 گوشی A51 کسب میکنه ودر آخر هم آنر ۹ایکس با Kirin 710 قرار میگیره. این مقایسه نتیجه کلی نمیده بلکه فقط جایگاه یک موبایل رو بین ۶ تا گوشی انتخابی مشخص میکنه.

 

امروزه تلفن های همراه جای خیلی از وسایل رو گرفتن که دوربین هم یکی از اوناست. با پیشرفت تکنولوژی و باکیفیت تر شدن دوربین های موبایل، دیگه احتیاجی به دوربین عکاسی حرفه ای پیدا نمی کنین؛ بنابراین یکی از معیار های مهم تو خرید گوشی دوربین اون حساب میشه. آنر ۹x تنها گوشی سه دوربینه ماست و بقیه گوشی ها دوربین چهارگانه دارن. گوشی های A51 ، A31 ، آنر۹x و نووا ۵t دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و نوت ۸ پرو و نوت ۱۰ لایت دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دارن. رزولوشن دوربین تاثیر زیادی روی کیفیت عکس داره ولی تنها عامل نیست. پردازنده اینجا هم نقش خیلی مهمی ایفا میکنه تا بتونه عکس گرفته شده رو به بهترین حالت ممکن پردازش کنه. پس برای گرفتن عکس های باکیفیت غیر از لنز قوی به پردازنده قوی هم نیاز داریم. فیلمبرداری ۴K رو هم غیر از Honor 9x و A31 بقیه تلفن ها دارن. در آخر نوت ۸ پرو و می نوت ۱۰ لایت با دوربین های اصلی ۶۴ بیشترین کیفیت لنز و دارن.

 

تو آخرین قسمت مقایسه میخوایم امتیاز بنچمارک این گوشی ها رو با هم مقایسه کنیم. براین اساس نووا t5 بیشترین امتیاز و به دست آورده. بعد از اون به ترتیب نوت ۸ پرو، می نوت ۱۰ لایت، سامسونگ گلکسی A31، آنر ۹ ایکس و در آخر هم گلکسی A51 قرار میگیره. در آخر باز هم همه چی به شما بستگی داره. تمام این مقایسه ها برای راحت تر کردن انتخاب برای شماست و شما با توجه به اولویت هاتون میتونین گوشی مناسبتون رو تهیه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − هفت =